עידו עוז מנכ"ל חכם משכנתאות למסורבי המשכנתא: כך עליכם לפעול

עידו עוז מחברת חכם משכנתאות כאן כדי לעזור למסורבי המשכנתאות לקבל הלוואה להגשמת החלום לרכוש בית בישראל. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא מדוע הבנקים מסרבים לתת ללקוחות מסוימים הלוואות משכנתא, מהם התנאים שצריך לעמוד בהם וכיצד מי שמקבל סירוב יכול בכל זאת להשיג מימון לרכישת דירה. בואו נתחיל.

20.05.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עידו עוז מנכ"ל חכם משכנתאות למסורבי המשכנתא: כך עליכם לפעול

pixabay

 

הגורמים לסירוב של הבנקים לתת משכנתא

 

בקשות לקבלת משכנתא אינן מאושרות באופן אוטומטי, והבנק או הגורם המלווה בוחנים היטב את הלקוח המעוניין בהלוואה לפני שהן ממשיכות בתהליך. עידו עוז מסביר שכדי לקבל משכנתא מהבנקים יש צורך לעמוד בכמה תנאים שלהם, ויש כמה קריטריונים המסמנים את הלקוח כ"מסוכן" ומסיבה זו הבנקים לא מאשרים להם הלוואה. הבנקים רואים בלקוחות "מסוכנים" משום שהם מקיימים תנאי העלול לסכן את יכולתם להחזיר לבנק את ההלוואה. לפניכם הקריטריונים המרכזיים שיש לעמוד בהם:

 

  • דירוג אשראי טוב – הבנקים מקבלים מידע מחברת BDI, שאוספת את כל הנתונים שלנו בענייני עסקאות ואשראי. דירוג אשראי טוב אומר שאין ללקוח הלוואות פתוחות, שהוא אינו עומד במצב של פשיטת רגל ושהוא מחזיר את תשלומי האשראי שלו בזמן. מנגד, לקוח יסומן כ"מסוכן" אם יש לו דירוג אשראי שלילי בגלל חובות פתוחים, תיקים פתוחים בהוצאה לפועל והלוואות שלא פרע בזמן. הבנק לא רואה באנשים בעלי דירוג שלילי כלקוחות מתאימים לקבלת משכנתא בסכום גבוה.

 

  • גיל מתאים והכנסה קבועה – הבנק מסרב ללקוחות המבקשים משכנתא בגיל די מבוגר (בדרך כלל 70 או יותר) בשל חשש מפטירה של הלווה ועקב כך מאובדן כסף מצד הבנק. כמו כן, אנשים שההכנסה שלהם נמוכה מאוד, או שהיא משתנה באופן ניכר מחודש לחודש גם נחשבים ללקוחות "מסוכנים" מבחינת הבנק והסיכוי שהם יקבלו אישור ללקיחת משכנתא די נמוך.

 

  • בעיות משפטיות הקשורות לנכס – אם הלקוח מעוניין לרכוש בית שפורסמו עליו אזהרות, שיש בו בנייה לא חוקית או שצד שלישי עלול לעקל אותו בהמשך הדרך, הבנק יסרב לקחת את הסיכון לאבד את הנכס או את שוויו.

 

אם קיבלתם סירוב מהבנק לקבלת משכנתא, אל תאמרו נואש. עידו עוז מחברת חכם משכנתאות מסביר שהמסע עוד לא נגמר ושיש עוד חלופות להלוואה.

 

כיצד מסורבי המשכנתא יוכלו לקבל הלוואה?

 

עידו עוז מסביר שבאמצעות ליווי מקצועי של יועץ משכנתא מומחה, תוכלו למצוא יחד פתרון שיתאים למצבכם הכלכלי ולהגדיל את הסיכוי שלכם לקבל משכנתא ולהגשים את חלומכם. בעזרת בחינת המצב הכלכלי שלכם, יועץ המשכנתאות יכול להמליץ לכם לבקש סכום הלוואה קטן יותר, משום שהקטנת סכום ההלוואה יעלה את הסיכוי שלכם לקבל אחת. כמו כן, ייתכן שרק תצטרכו לטפל בדירוג האשראי שלכם באמצעות סגירת חובות. פתרון אחר הוא לפנות לבנקים אחרים או לגופים חוץ בנקאיים, משום שכל גוף מלווה בוחן אתכם בנפרד ואינו מושפע מסירובים של גורמים אחרים. ייתכן שקיבלתם סירוב בבנק אחד אך בנק אחר יסכים לתת לכם משכנתא בתנאים שלו. במקרה כזה כדאי שיהיה לצידכם יועץ מקצועי שיוכל לומר לכם אם ההצעה משתלמת ואף להתמקח בשמכם על התנאים.

 

סיכום

 

יש מקרים שבהם הבנקים מסרבים לתת משכנתא ללקוחות שהם מחשיבים "מסוכנים". אלו הם בדרך כלל לקוחות מבוגרים מאוד, או כאלו שאין להם הכנסה קבועה, או לקוחות שיש להם דירוג אשראי שלילי בחברת BDI. באמצעות ייעוץ והכוונה של יועץ מקצועי תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל משכנתא מגורם כלשהו. הסירוב הראשון הוא רק אבן בדרך, ועידו עוז ממליץ לבדוק עוד גופים מלווים ולהיעזר בשירות המקצועי של יועץ משכנתאות.

 

 

תגובות

מומלצים