הריוניות מפונות מהדרום

מה קורה עם הריוניות מפונות מהדרום הנמצאות בצפון כבר 3 שבועות ללא מעקב וטיפול רפואי ? יוזמה מרגשת בביה"ח כרמל, מסייעים למפונות הדרום, כבר שלושה שבועות שנשים הריוניות שפונו מהדרום לאזור הצפון בגלל הלחימה, אינן נמצאות בטיפול ובמעקב רפואי חשוב וקריטי לקראת הלידה.

11.11.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 הריוניות מפונות מהדרום

ד"ר ראובן קידר עם הנשים המפונות בכרמל

כדי לעזור לנשים שבמצוקה חברו במבצע מרגש ביה"ח כרמל והנהלת הסיעוד במחוז חיפה של כללית שהביאו בדקו וטיפלו בנשות הדרום באהבה גדולה .

 

 

ד"ר ראובן קידר מנהל חדרי הלידה בכרמל:" אנחנו כאן בשביל כל הנשים כדי לתת לכולן תחושה של בית ואת הטיפול והמעקב הטובים ביותר".

 

בי"ח כרמל ומחוז חיפה וג"מ של כללית מאחדים כוחות לטובת מפונות הדרום.במבצע חסר תקדים ותוך שיתוף פעולה מרגש בין רכזת סיעוד נשים בקהילה הגב' טל שטקלמכר קידר ובין צוותי מיילדות אם עובר כרמל, הוזמנו ונלקחו לטיפול ומעקב במחלקת נשים בכרמל, קבוצה גדולה של נשים הריוניות בנות הקהילה האתיופית מהדרום.

 

 

הנשים שפונו מיד עם פרוץ המלחמה מאזורי הלחימה ביישובי העוטף והדרום הועברו למושב ניר עציון שקלט אותם. מנהלת הסיעוד במחלקה להיריון בסיכון בכרמל האחות מירי יהלום שהיא במקרה גם תושבת המושב מעדכנת, כי הנשים הוזמנו לביצוע מרוכז  של מעקב הריון שוטף, חיסונים, הערכה סונוגרפית, בדיקת רופא מומחה, וכל מה שידרש להן.

 

 

מנהלת סיעוד תחום בריאות האישה במחוז חיפה של כללית האחות טל שטקלמכר קידר אומרת כי ," היה מרגש ,פורה ומאוד חשוב. אני מרגישה שעשינו משהוא טוב, והייתה תחושה של חוזק ועוצמה ".

 

 

"הנשים ההריוניות יוזמנו לבדיקות מעקב נוספות ויינתן להם כל מענה שידרש להן על פי הצורך וגיל ההיריון" מעדכן ד"ר קידר. ליוזמת והצלחת הפרויקט המרגש שותפים הנהלת מחוז חיפה של כללית, ד"ר ראובן קידר, ד"ר מאיה גרובר, ד"ר אלי גוטרמן,  ד"ר ברכי כהן, מפקחת החטיבה המיילדותית בכרמל האחות סופיה גימפלסון ,עדנה גנט, חנאן סנאעללה מנהלת הסיעוד מירי יהלום, ועוד רבים וטובים שטיפלו באהבה וחמלה גדולה בכל הנשים.

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים