רם ח'יר חולם על קריירה צבאית

התלמידים הדרוזים אשר משתלבים בלימודים טכנולוגיים ומקצועיים, מוצאים את עצמם פורצים דרך ועתיד, רם ח'יר מפקיעין, אחד הסטודנטים שהעתיד מאיר לו פנים בצה"ל ובלימודי הנדסת מכונות, רם:"טכנולוגיה זו היא שמונעת ממאות טילים וכטב"מים לפגוע במדינה ובאזרחיה".

10.07.2024 מאת: אמילי חלבי
רם ח'יר חולם על קריירה צבאית

 

העתודאי רם ח'יר, בן 20 מכפר פקיעין, לומד הנדסת מכונות, שנה ראשונה באוניברסיטת תל אביב ומתגורר במעונות, רם בחר במסלול העתודה מאחר והוא רוצה להמשיך לתרום למדינה.

 

אביו עובד ב"על גלגלים" ונותן הדרכות על האמרים וכלים אחרים בצבא.

 

רם חונך לתרום משמעותית למדינה, ותמיד חלם להיות הרמטכ"ל הדרוזי הראשון, למד כל חייו במסגרת יהודית, חוויה שהוא מגדיר כמשמעותית מאוד והתוותה לו את מרבית התכונות והערכים שיש לו היום.

 

רם בחר במסלול העתודה, לאחר שרצה להתגייס לקרבי אך בגלל הפרופיל בחר ללכת לעתודה, היות וגם הוא וגם הצבא מרוויחים, וכי המסלול הוא דרך משמעותית ביותר בה הוא יכול לתרום בשירות הצבאי.


 

 

האם אתה מרגיש כי המסלול שבחרת בו משמעותי? איך הוא משמעותי בשבילך?

רם: "אני מרגיש כי המסלול שבחרתי בו משמעותי לאין שיעור במיוחד בעת הזו כשעדיין מלחמת חרבות ברזל בשיאה, כולנו רואים את החשיבות הצבאית בטכנולוגיה מתקדמת, טכנולוגיה זו היא שמונעת ממאות טילים וכטב"מים לפגוע במדינה ובאזרחיה וזאת בזכות חיילים וחיילות, קצינים וקצינות אשר מייצרים ומפתחים טכנולוגיות אלה למען הגנת הארץ. מאותה סיבה מסלול זה משמעותי עבורי מכיוון שלא רק אני לומד, צובר ניסיון ועושה תואר במהלך המסלול, אלא בנוסף לכך אני גם זוכה להגן על הארץ, על משפחתי ועל כלל האזרחים ואין מטרה יותר משמעותית מזו".

 

לאן אתה מכוון להגיע?

רם: "כשאסיים את התואר אני מייחל להגיע לתפקידים מרכזיים בצבא, תפקידים בעלי סיווג גבוה ובעלי חשיבות רבה למדינה. אני מכוון לתפקידים אשר כלל מערך היכולות שלי יבוא לידי ביטוי, כלומר מקום בו התואר שעשיתי יתרום לי וגם השפות והתרבות שאני מכיר בתור דרוזי ישראלי גם כן יתרמו לי למלא את התפקיד".

 

למה בחרת במסלול?

רם: "מאז הגן אבא שלי דחף אותי לכיוון הצבא ודיבר איתי רבות על המערכת הצבאית בכללותה, על התפקידים השונים, על מלחמות שהיו וכו'. לכן כבר מגיל קטן ידעתי שאני בעצם מכוון לקריירה צבאית אך לא ידעתי במה לבחור. כשנחשפתי למסלול העתודה אהבתי את העיקרון ואת הייחודיות שלו, שבעצם לא מתגייסים לצבא בגיל רגיל ומתגייסים כבר עם תואר, בתור קצינים. לאחר מיונים רבים בצבא חלקם גם קרביים, ולאחר התלבטויות החלטתי ללכת לכיוון העתודה האקדמית, הרגשתי שזה המסלול הכי משתלם הן עבורי והן עבור הצבא".

 

פורטל הכרמל

תגובות

4. ל3 להתביש שאת אמא פשוט בושה לפני 3 חודשים
רמה נמוכה
3. אימא לפני 3 חודשים
אלוהים ישמור אתכם גיבורים
2. מהגליל לפני 3 חודשים
בן אדם מיוחד מקצועי ועוד יגיע רחוק
1. צעירה לפני 3 חודשים
חבל שהצעירות לא מתגייסות שכל הגברים יהיו בבעיה רצינית

מומלצים