גשר לקהילה בעוספיה עשייה חברתית ונתינה

עכשיו שכולם יכירו את גשר לקהילה שנמצא בבניין ספרית אלמנאל בעוספיה, מקום שמאחד תחתיו הרבה אנרגיה חיובית ומסגרות לדיור מוגן לנפגעי נפש ונפגעי טראומה, מגדי דגש מנהל המסגרות בשיחה לפורטל הכרמל והצפון על היחידיות של המקום.

16.12.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גשר לקהילה בעוספיה עשייה חברתית ונתינה

 

צוות גשר לקהילה בכרמל, בעלי מקצוע שהוסמכו לטפל ולעזור לאוכלוסיית נפגעי נפש ונפגעי טראומה, ממש להציל ולתת להם חזרה מהירה לחיי החברה ובעיקר לשחרר אותם מהחוויה הקשה שעברו.

מגדי דגש מנהל שני המרחבים, בעל תואר בריפוי בעיסוק, אחד הבחורים הרציניים שמעורב בחברה במישורים שונים, מוביל את גשר לקהילה בכרמל ביד רמה, יחד עם מריאנה פרו מתאמת טיפול ורכזת מקצועית, סגנית מנהל, בעלת תואר ראשון ועובדת סוציאלית.

הבעלים של בניין אלמנאל דביאן דביאן יחד עם משפחתו, העדיפו להביא את המקצועות החשובים שיש בהם הרבה תרומה לחברה בכרמל ולא רק בשביל רווחים, לכן דביאן העדיף להכניס את מרחב גשר לקהילה, ולזה יש הרבה השלכות חשובות ובעיקר היחס ושיתוף הפעולה בין כל הגורמים המעורבים.

בעלת המיזם שירלי גינזבורג, שהובילה את פתיחת המרכזים השונים ברחבי ישראל, ראתה חשיבות רבה להגיע לכפרי הכרמל ולהעניק שירות לאותה אוכלוסיה שמאוד זקוקה להם וזה תפס הצלחה רבה, היום רבים נהנים ממרחב שקט ומחבק.

מגדי דגש: " אנחנו נמצאים בבניין אלמנאל בעוספיה לתת שתי מסגרות דיור מוגן לנפגעי נפש, והמסגרת השניה מסגרת קלאב האוס שזה מועדון תעסוקתי חברתי לנפגעי נפש.

נפגעי טראומה, או נפגעי נפש, סכיזופרניה, דיכאון, מחלות דו קוטביות מאניה־דיפרסיה, והפרעות אישיות, אנחנו קולטים אלינו אנשים דרך סל שיקום, שזה גוף שיושב תחת האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאו.

אנחנו מנסים לתת לאותו אדם שאצלנו מיומנויות כדי להצליח להכין את עצמו ולהבין את המאפיינים של מחלתו ואת הטיפול, איפה המחלה מעכבת אותו ואיפה מקדמת, אנחנו מנסים להעצים את האדם, מנסים לבנות תכנית שיקום עם מטרות לאותו אדם, בכל תחומי החיים.

הצוות שלנו מלווה אותו, מתאם טיפול שזה יכול להיות עו"ס, מרפא בעיסוק או פסיכולוג קליני ועוד מדריך שיקום ויחד מיישמים את התכנית של אותו אדם".

מגדי דגש: "אופי האוכלוסיה שלנו מבחינה סוציואקונומית מתבססת על כלל האוכלוסיה, קיימים סקטורים רחבים שהמחלות האלה נמצאים בקרבם, למשל דיכאון שנמצא באוכלוסייה הכללית ופוגע ב 17% מהאנשים.

הארגון שלנו גשר לקהילה נותן שירותים ענפים בפריסה ארצית, ת"א המרכז, עמק חפר, המשולש ועד הכרמל, את הארגון מובילה שירלי גינזבורג, אשת מדעי מחשב בעברה, שעזבה את התחום למען העשייה החברתית והנתינה וההתגייסות למען הזולת והצורך לקדם אוכלוסיות מוחלשות ובפרט בריאות נפש וביחוד במגזר הערבי, אני שמח לקחת חלק בארגון זה.

הארגון חרט על דגלו להנגיש את השירות של דיור מוגן וקלאב האוס לכלל האוכלוסייה ובפרט לחברה הדרוזית והמגזר הערבי. אני מוביל את שתי המסגרות בעוספיה, אני בהכשרתי מרפא בעיסוק, וכיום נמצא בלימודי תואר שני בריפוי בעיסוק, מנהל מזה 4 שנים בתחום בריאות הנפש ומדריך את הצוות שלי".

 

עוד בנושא:

 

"נגינה ופסנתרים בבניין אלמנאל עוספיה"

 

"עינב הלב החינוכי של ספריית אלמנאל עוספיה"

ספריית אלמנאל עוצמה חינוכית בכרמל

 

 

לדברים בסרטון

 

מגדי דגש גשר לקהילה בכרמל

תגובות

מומלצים