סרטן העור מסוכן ביותר דברים שחשוב לדעת

קופת חולים מאוחדת שירותי בריאות שמוביל בעוספיה ד"ר אמין זידאן, ממליץ למבוטחים להגיע לבדיקה חינמית אצל רופא העור, ד"ר דן פטרוניוס רופא עור מציין "בקבוצות הסיכון בעלי מספר גדול של נקודות מעל 20, בעלי עור בהיר, עיניים ושיער בהירים, בעלי מספר רב של נמשים".

15.06.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סרטן העור מסוכן ביותר דברים שחשוב לדעת

 

במסגרת שבוע המודעות למניעת מחלת סרטן העור, מרפאת מאוחדת עוספיה מעל את המודעות לסרטן עור, פעילות זו מצטרפת למגוון פעילויות עניפות לרפואה מונעת וקידום בריאות.

מאוחדת עוספיה מובילה בתחומי סדנאות לקידום בריאות, ניהול מחלת סכרת, גמילה מעישון, תזונה נכונה ועוד.

דר אמין זידאן מוביל את מרפאת מאוחדת בכפר עוספיה, ממליץ לכלל המבוטחים להגיע לבדיקה חינמית אצל רופא עור, תיאום תור מראש. ד''ר אמין יתחיל הקייץ להעביר בדיקות לספורטאים במרפאה החדשה בשכונות הזיתים בעוספיה.

ד"ר דן פטרוניוס: "סרטן העור המסוכן ביותר ואף עלול לגרום למוות. אבחון מוקדם של המחלה יכול להביא לריפוי, יש לשים לב להופעה של נקודות חן חדשות או לשינוי בנגעים קיימים על פני העור".

ד"ר דן פטרוניוס: "בקבוצות הסיכון בעלי מספר גדול של נקודות, מעל 20, בעלי עור בהיר, עיניים ושיער בהירים, בעלי מספר רב של נמשים, כמו-כן, בעלי עור שנוטה להצרב בשמש, ואשר אינם משתזפים, אנשים עם סיפור משפחתי של סרטן העור או אשר במשפחתם נטיה למספר גדול של נקודות חן, אנשים שסבלו בעבר מכוויות שמש. אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת על רקע טיפול תרופתי או מחלות תרופות נוגדות דחית איברים במושתלים, חולים במחלת פרקינסון".

ד"ר דן פטרוניוס: "הסימנים אליהם יש לשים לב: גוון, שומה שצבעה אינו אחיד, גודל שומה שקוטרה עולה על 5 מ״מ, גיאומטריה, שומה לא סימטרית, גבול שומה שגבולותיה אינם סדירים. כמו-כן, פצע שלא נרפא במשך תקופה סבירה.

יש לבדוק את כל שטח העור מהקרקפת למטה כולל קפלי הגוף ועד לכפות הרגלים ובין בהונות הרגליים. ניתן לצלם את השומות לצורך השוואה ולהיעזר באחרים".

ד"ר דן פטרוניוס: "מומלץ לערוך את הבדיקה אחת לחודש. אם בבדיקה נמצא נגע חשוד יש לפנות לרופא עור לבדיקה. אם לא נתגלה נגע חשוד בבדיקות החודשיות מומלצת סקירת נקודות חן שנתית ע״י רופא עור, ובקבוצות הסיכון מומלצת סקירה חצי שנתית".

 

 

פורטל הכרמל

תגובות

2. דר אמין זידאן לפני 5 שנים
פיקוח נפש
1. ד"ר אמין זידאן לפני 5 שנים
הזמנה להרצאה

מומלצים