בית משוגעים במחלקת הגבייה בדליה
חשבונות מנופחים של צריכת המים, לא עונים לטלפונים, תור ארוך וזמן המתנה ממושך, לא ניתן לשלם בדואר, אין מענה לתושבים, מועצה שלא רוצה שהאזרחים ישלמו..הבטחות במועצה.
מאז הכתבות האחרונות שפורסמו לא נעשה דבר בעניין משרד הגבייה בדליה, זמן ההמתנה ממושך, לא יתכן שעסקים ואזרחים צריכים להמתין שעות ולפעמים ימים להסדיר חשבון או לשלם מיסים.
למרות ההבטחות של מחזיק תיק הגבייה עו"ד כמאל כמאל לא נעשה דבר והמחלקה לא תוגברה בכוח אדם נוסף.
היום יותר תושבים פונים למערכת בטענה שניפחו להם את חשבון המים, הם רושמים את המספר במד המים וניגשים למחלקת הגבייה, התור הבלתי נסבל במחלקה נותן להם לעזוב ללא הסדרת העניין.
לכתבות שפורסמו בעניין, כולל התגובה של מחזיק תיק הגבייה.
מועצה אוכלת את תושביה:
לתשומת לב תושבי דאלית אל כרמל, חשבון המים מנופח לא במקרה, כל הקריאות נעשו כהערכה, כמה תחויבו וכמה תשלמו לפחות 50 % יותר
תושבים מתרעמים על החשבונות המנופחים שהגיעו לתושבים עבור תקופת מים של חודשיים וארבעה חודשים ומה שאנו מגלים זה בדיוק מה שהתריע עליו חבר המועצה כאמל חלבי בישיבת המליאה האחרונה.
להמחשה: משפחה בעלת 6 נפשות, המכסה שלה עומד על 33 קוב שמחויב בתשלום 5:40 לקוב
ואם משפחה צורכת יותר מ33 קוב המחיר עולה ל 9:207 לקוב, מה שבפועל המשפחה משלמת 50 אחוז יותר עבור קוב מים.
מה שעשו במועצה המקומית דאלית אל כרמל, ששלחו למאות בתים חשבון לפי הערכה שמצוין בו (בכל החיובים) מ 33 קוב, מה שמוכיח שהתושבים נדרשים לשלם בפועל לקוב 9:207 ולא 5:40.
אם למשפחה יש פחות מ3 ילדים המכסה יורדת לפי החשבון המתוקן בחוק, לצערינו מועצת דליה מתחכמת עם החוק לטובתה האישית בלבד, מה שהוציא עשרות תושבים זועמים נגד מחלקת הגבייה.
ביקשנו את דעתו של חבר המועצה, חבר בועדת ההנחות כאמל חלבי שהעלה את הנושא במליאת המועצה לפני מספר ימים.
כאמל אמר לנו:
"אני הצעתי למנות אדם אחראי שמכיר את האוכלוסייה המקומית ושידע לקרוא את הנתונים שמגיעים אחרי קריאה לחיוב מים לתושבים, שיהיה אדם שידע להבחין בצריכה האמיתית של התושבים ואז נמנע הרבה מקרים של חיוב מופרז נגד תושבים, אני ידעתי שזה מה שהולך להיות, בשביל זה העליתי את הנושא במליאת המועצה".
כאמל: "אני בדקתי את העניין של מדי המים, אחרי ניתוק מים יש זרימה של אוויר לתוך הצנרת, מה שגורם לספירה מוטעית של מד המים, על התושבים לדרוש החלפת מדי המים המזייפים מהמועצה".
ראש המועצה טוען שהנתונים שהגיעו לידיו שיש 1000 בתים מחוברים בדרך לא דרך לקוי המים מבלי שיחויבו בתשלום.
תושב אמר לנו: "איך ניתן לבקש מתושבים לשלם חשבונות מנופחים כשהמועצה בעצמה לא יודעת להעריך נכון את החוב".
יש לציין שהמועצה הזו עברה את כל הגבולות הטובים נגד תושביה, מועצה שבאה לגבות כספים מופרזים על חשבון האזרח הפשוט שבקושי מתקיים ממשכורת אחת ברוב המקרים.
הציבור נדרש לשים לב לחשבונות המים המנופחים ולגשת עם מספר המד עם תאריך למחלקת גביה ולעשות מה שעשו הרבה מאוד תושבים, מסכום של 1300 ש"ח ירד הסכום ל800 ש"ח בערך.
כתבה נוספת: שעתיים לחכות בתור במח' גבייה בדליה 
אזרחים שקיבלו הוראת תשלום מיסים מגיעים למחלקת הגבייה בדליה ונתקלים בתור ארוך מה שמחייב אותם להמתין שעות, למרות שניתן לשלם בסניף הדואר, עו"ד כמאל כמאל בתגובה.
תלונות רבות של אזרחים ובעלי עסקים שנדרשו לשלם מיסים, הם התבקשו להגיע להסדיר את התשלום רק במחלקת הגבייה והודעה נוספת יצאה שלא ניתן לשלם בבנק הדואר.
בסניף הדואר בדליה תלו שלט גדול בו מודיעים שלא ניתן לשלם עבור מיסים בדואר.
עו"ד כמאל כמאל מחזיק תיק הגבייה והחינוך אמר לנו בתגובה לטענות: "המועצה רוצה לתת את השירותים ואת האווירה הנוחה לתושבים, מח' גבייה עושה בימים אלה פעולות להגדלת כוח האדם לשירות האזרחים, ע"מ שאזרח שמגיע למחלקה ירגיש בנוח, אנחנו עושים לתת את השירות הטוב בלי המתנות מתארכות".
עו"ד כמאל: "בעניין התשלום בסניף הדואר ישנה בעיה זמנית מאחר ונתקבלה הוראה והודעה ממחלקת הכספים במועצה שזה כרוך בהוצאות כבדות והמועצה לא יכולה כרגע לסרב לבקשת מחלקת הכספים, יש לציין שאנוכי עו"ד כמאל כמאל וראש המועצה כרמל נסר אלדין עושים מאמצים כבירים בשביל לפתור את הבעייה הזו ושהאזרחים יחזרו להסדיר תשלום גם בסניף הדואר, בנוסף לזה נפתח אתר אינטרנט שניתן לשלם דרכו את החובות".
מה שעולה מהתחקיר הזה שלמועצה המקומית בדליה יש עיקולים ברוב החשבונות של המועצה ע"י כל מיני תובעים, מה שמקשה על המועצה לבצע הליך תקין בצורה נכונה לנוחיות התושבים.
בכיר מאוד במועצה מבטיח שתוך חודש כל העניין הזה יהיה מאחורינו, בינתיים תמשיכו לחכות בתור.


















