בצעה החייאה בזירת תאונה אליה נקלעה במקרה

בזמן הנכון, במקום הנכון: כשמיכל ברק, בת 36 מחיפה, יצאה בבוקר לסידורים, ביצוע החייאה לא בדיוק היה ברשימה שלה, אבל כשאת אחות מיון ברמב"ם, כנראה שאין דרך להתחמק מהצלת חיים.

21.07.2015 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בצעה החייאה בזירת תאונה אליה נקלעה במקרה

בשעות הבוקר, נסעה האחות מיכל ברק ברכבה באזור דרך פיק"א שבחיפה. בעודה עומדת ברמזור אדום, הבחינה ברק ברכב שחוצה לפניה את הכביש ומתנגש באי תנועה.

הרכב המשיך לאחר מכן לנסוע תוך שהוא חוצה את הצומת ולבסוף נעצר. "הבחנתי שהנהג מטלטל מצד לצד וחשבתי לעצמי שאם הוא לא בולם,  וודאי קרה לו משהו ", משחזרת ברק את שאירע. 

למרות שהייתה מחוץ לזירת העבודה,  האינסטינקט המקצועי של ברק החל לפעול והיא עצרה את רכבה בצד ורצה לכיוון הרכב האמור.  יחד עם אדם נוסף שהיה באזור,  חילצה ברק את הנהג,  גבר בשנות ה-60 לחייו, אל מחוץ לרכב.  לדבריה של ברק הנהג היה כחול וללא דופק.

"האיש הראה סימנים של דום לב והתחלתי מיד בביצוע החייאה", מספרת ברק, "לשמחתי בתוך זמן קצר הגיעה למקום המשטרה ואיחוד הצלה. ביקשנו להזעיק גם את מד"א,  ולהביא לשטח דפיברילטור חצי אוטומטי. כל הזמן הזה המשכנו לבצע החייאה באיש,  עד שהוא פונה לבסוף לביה"ח".

במשך חצי שעה ביצעו ברק וכוחות ההצלה בשטח החייאה בגבר, במטרה לייצב את מצבו. בתום המאמצים בשטח,  הוא פונה לביה"ח כרמל כשמצבו מוגדר קשה.

ברק,  שנמצאת בימים אלו בחופשת מחלה, עדיין לא מאמינה איך הצליחה להיקלע לזירת ההתרחשות: "ברמב"ם אני חלק מצוות החייאה של ביה"ח, אחות מיון ופראמדיקית בהכשרה.  זה אומר שאני תמיד מוכנה להתמודד עם סיטואציה כזו,  ובכל זאת אתה לא מצפה שזה יתפוס אותך מחוץ לביה"ח.  כשראיתי את התאונה מיד נכנסתי למוד.  אני מקווה שהצלחנו גם להציל את חייו של האיש ".

מיכל ברק מבצעת החייאה

תגובות

1. תושב לפני 9 שנים
מכל הלב כל הכבוד

מומלצים