לראשונה זכות דיבור למשפחת מאדי

בעקבות דיון טיעונים לעונש שהתקיים בבית המשפט המחוזי חיפה בתיק פשע חמור שבו שוטר מג"ב לשעבר הורשע בהמתה בקלות דעת, זוהדי מאדי אביו של השוטר נעים מאדי ז"ל, אמר לפורטל הכרמל והצפון: "אנחנו איבדנו את נעים יותר מפעם אחת כל דיון, אני מקווה שב-6 למאי יהיה עונש מקסימלי לרוצח השפל, אנחנו לא מרימים ידיים".

01.04.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לראשונה זכות דיבור למשפחת מאדי

 

ב.28.03.24 התקיים דיון בתיק תפ"ח 229620321 בבית משפט המחוזי בחיפה, טיעונים לעונש, בפעם הראשונה יש למשפחת הקורבן זכות הדיבור, מי שדיבר כנציג המשפחה אביו של נעים מאדי ז"ל, זוהדי, דבריו  הדהדו בכל האולם ונראה שגם  הרכב השופטים צגלר, מנדלבאום וליפשיץ, יו"ר הרכב יחיאל ליפשיץ, התרשמו מהדברים.

 

גם הסניגורית של הפושע, ציינה בדבריה אחרי שביקשה הפסקה בדיון, שדבריו של האבא קשים, מטלטלים וקשה מאוד לדבר אחריו ולטעון את דבריה וקשה להרשים את בית המשפט.

 

האבא ציין כמה הפושע עבריין עלוב ושפל, שהפיץ את השמועה הזדונית של "התאבדות " ושעם זה המשפחה צריכה להתמודד, זוהדי שם דגש על הרוצח/ פושע כמה שפל היה, שברח מהזירה למקלחת, לנקות את עצמו, ניקה את ידיו באלכוג'ל כולל האקדח, הניח את האקדח ביד של נעים ועל החזה וניסה לביים זירת התאבדות.

 

זוהדי הסביר: " כמה קשה חריג וקיצוני אצל הדרוזים נושא ההתאבדות, מבחינה דתית, הלכתית ומבחינה חברתית תרבותית".

 

זוהדי הסביר כמה הפושע התעלל במשפחה נפשית ורגשית ולא רק בזה שהכחיש במשך שנה ושלושה חודשים על כך שלא היה בזירה / בחדר ולא מבין איך אקדחו הגיע לנעים ז"ל וניסה לדבוק בגרסה של התאבדות, עד שהייתה הודאה .ב.8.5.22. באמצעות סניגוריו שהוא ירה בפניו של נעים ז"ל.

 

זוהדי: "המשפחה סובלת מהאירוע הטראומטי, בכך שהפושע ניפץ לנו את החלומות שלנו, את העתיד שלנו, .ריסק את המשפחה".

 

האבא ציין והדגיש עם מה המשפחה מתמודדת מאז האסון הטראגי וממשיכה להתמודד, "הפושע / רוצח רצח את נשמתנו, אנחנו איבדנו את נעים יותר מפעם אחת כל דיון, מאבדים אותנו ומתעללים בזכרו ומתעללים בנשמתנו האבודה".


האבא ציין שיש מקרים שנועדו לעונש המקסימום וזה בדיוק המקרה לעונש המקסימלי, ציין גם את שינוי כתב האישום בתחילת הדרך, למרות שהמחוזי בחיפה הרשיע אותו ב.26.11.23 בהכ"ד בהמתה בקלות דעת ולא ברצח באדישות, המשפחה לא מרימה ידיים, תמשיך להיאבק ולנהל את המלחמה / מאבק המשפטי שלה וככל הנראה יעתרו לעליון לגבי הכ"ד וגם גזר הדין שינתן ב-06.05.2024.

 


 

 

משפחתו של נעים ז"ל ממשיכה להנציח את שמו בכל דרך, וחנכו לזכרו של נעים מאדי ז"ל תחנת הסעות בגוליס, בבית ספר שש שנתי בו למד, עבור המשפחה זה היה אירוע ברגשות מעורבים ומנחם.

 

 

בתאריך 18-2-2021 אירע מקרה טראגי שבו לוחם מג"ב נעים מאדי מגוליס נורה בבסיסו בעכו ע"י שוטר שמשרת יחד איתו בפלוגה.

 

כך דיווחנו אז

 

שוטר מג"ב נעים מאדי, שמשרת בתחנת המשטרה בעכו, נמצא הלילה בתחנת המשטרה ללא רוח חיים, כשהוא ירוי, חברו לחדר נעצר, נעים מגיע מבית בטחוני ויציב, אביו קצין משטרה לשעבר, משפחה טובה ונורמטיבית, הלם בקרב חבריו והמשפחה.

 

לוחם של משמר הגבול, תושב ג'וליס בן 21, נמצא ללא רוח חיים כשעל גופו סימני ירי, בתוך מתקן של משמר הגבול בתחנת משטרת עכו.

 

צעיר בן 20 מנשר, גם הוא שוטר מג"ב, נעצר בחשד להמתה בקלות דעת. חוקרי מח"ש הוזעקו למקום ופתחו בחקירה לברור הנסיבות.

 

הבוקר יובא החשוד לבית המשפט, שם תבקש מח"ש להאריך את מעצרו. 

 

נעים מגיע ממשפחה במצב סוציואקונומי גבוה, צעיר שמחובר לכולם, ונמצא בקשר עם כולם, המקרה הטרגי תופס את הכפר וכל מי שהכיר את נעים בהלם.

 

המערכת משתתפת בצער המשפחה והישוב.

 

מדוברות מג"ב נמסר כי בהמשך לאירוע המצער בו נקבע מותו של הלוחם סמ"ש נעים מאדי ז"ל, מפקד משמר הגבול החליט על עוצר אימונים במג"ב ביום ראשון הקרוב למספר שעות אשר יוקדש להדרכה, הסברה, חידוד נהלים והנחיות. ההדרכה תתבצע לכלל יחידות מג"ב בהתאם למגבלות הקורונה ועמידה בתו סגול. 

 

מפקד מג"ב ומשפחת משמר הגבול משתתפת בצער המשפחה ובאבל הכבד בעקבות מותו של הלוחם.

 

תגובות

מומלצים