האם עוספיה הסכימה לקדם את תכנית המתאר 2014 ?

פורטל הכרמל והצפון חושף את מכתבו של מנהל התכנון גונן סגל מ"מ מתכננת מחוז חיפה בהודעתו לבהיג מנסור ולחברי הועדה על כוונתו לשנות את תמ"מ 6, בתכנית מתאר עוספיה מספר 3560166520, צעד חשוב לתכנון בעוספיה לצד ההתנגדות של בעלי האדמות מחוץ לתכנית המוצעת.

07.01.2022 מאת: חסין חלבי
האם עוספיה הסכימה לקדם את תכנית המתאר 2014 ?

 

המכתב שמפרסמים כאן לראשונה בא להעביר שזה הסכם וכוונה חדשה של הנהלת מועצת עוספיה לקדם תכנון לפי המתווה שהציגה המועצה של וגיה כיוף כבר בשנת 2014 .

 

לאחר שלוש שנים של ויכוח ומריבות בין מועצת עוספיה לועדה המחוזית וההאשמות השונות שנשמעו ע"י בהיג מנסור נגד היו"ר והועדה, עכשיו מתגלה תמונה אחרת שלא ברור איך הציבור יקבל אותה.

 

עם כניסת ראש המועצה הנוכחי בהיג מנסור, על עוספיה היה צריך לרוץ ולקדם את התכנית שמופקדת ברכס הכרמל שהייתה מסייעת לו לעצור עשרות צווים מנהליים, אבל כנראה שהמועצה חשבה שניתן לעשות צעדים אחרים ולקדם תכנון בצורה שהם מבקשים, וכנראה שזה נכשל היום, לשם כך עוספיה חוזרת לתכנית הקודמת.

 

 

חבר המועצה באדי מנסור, מהנדס אזרחי מחזיק תיק התכנון במועצת עוספיה בתגובה למסמך: " אנחנו הגבנו לועדת התכנון שלא מסכימים לשינוי תמ"מ 6 וטענו שזה לא מספיק ולא תואם את מפת המתאר הכוללנית של עוספיה המעודכנת והמתוכננת ע"י המועצה בראשות בהיג מנסור, והיא גם לא תואמת את התוכניות המפורטות בחלק הצפוני של עוספיה ובחלק הדרומי מזרחי".

 

באדי:"יש לנו תיאום מלא עם הועדה הציבורית לשמירה על האדמות בעוספיה, אנו בקשר רציף כשותפים יחד בין כל הגורמים בכפר, כדי להביא לעוספיה תכנון עתידי ראוי, שעונה על הדרישות של התפתחות האוכלוסיה בעוספיה".

 

לפי הדברים ומה שמסתמן מהמסמך הזה וההתנגדות של מועצת עוספיה והציבור, עוספיה הולכת להישאר עוד הרבה שנים ללא תכנית.

 

כל תגובה שתועבר למערכת האתר בנדון, תפורסם במלואה. ניתן להעביר תגובה באמצעות מייל מערכת editor@karmel.co.il 

 

לתוכן המסמך

 

פורטל הכרמל

תגובות

3. תושב הכרמל לפני 2 שנים
עספאווי
2. עיספאוי לפני 2 שנים
בהיג צריך לאשר את התכנית במידי
1. ריאד מרזוק לפני 2 שנים
נסיון מחטף

מומלצים