איתי ורצ'יק נותן המלצות לעסקים בצפון
איתי ורצ'יק נותן המלצות לעסקים בצפון איך להשאיר אבק למתחרים שלהם במרכז. אם גם אתם בעלי עסקים בצפון, אתם בוודאי עדים לתחרות ההולכת וגוברת מול עסקים באזורים אחרים בארץ – בעיקר מאזור המרכז הרווי והשוקק, שבו לא חסרים מתחרים אשר יכולים לקחת את הלקוחות שלכם.
קרדיט: דורון פז
אך אל דאגה: פרסום באינטרנט יוכל להקפיץ את העסק שלכם ולגרום לו להצליח מעל לכל דמיון, אם רק תבצעו אותו נכון.
איך עושים קידום אתרים SEO שיקפיץ לכם לקוחות חדשים?
כל פרסום בגוגל חייב לעמוד בכמה וכמה תנאים כדי להביא לכם לקוחות חדשים. קודם כל, חשוב מאוד לדאוג שהאתר של העסק שלכם יהיה מלא בתוכן איכותי, הרלוונטי עבור המוצר או השירות שאותו אתם מספקים. תוכן זה הוא מה שלא רק יביא לקוחות לאתר שלכם, אלא גם ישאיר אותם שם.
כאשר גולשים יכנסו לאתר שלכם וימצאו שם את מה שהם מחפשים, גוגל יוכלו לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש שלו, מאחר והמערכת שלהם תזהה את האתר שלכם כאמין. זהו העיקרון שעומד בבסיסו של קידום אתרים, הנקרא באנגלית SEO: Search Engine Optimization.
מה חייב לדעת על פרסום ברשתות החברתיות?
לעומת גוגל, פרסום ברשתות חברתיות הוא מעט הפכפך יותר, אך גם הוא פועל על פי עקרון ה-SEO. פרסום בפייסבוק, באינסטגרם ובטיקטוק הוא מדיד באופן נוח ונגיש: תוכלו לראות את מספר הלייקים, התגובות והשיתופים המדויק, מה שיוכל להכווין אתכם לגבי איזה תוכן פופולרי יותר ולהקל עליכם את הפן השיווקי של העסק. גם כאן יש חשיבות לתוכן, אך גם לקידום באמצעות האשטאגים נכונים, פרסום בשעות ובימים הנכונים, וכמובן שימוש בטרנדים עדכניים ומשתנים.
תהיו יותר איפה שהמתחרים שלכם פחות
איתי ורצ'יק מסביר שפרסום חכם הוא לא רק להשקיע בתוכן שלכם, אלא גם – אין ברירה – להשוות אותו לזה של המתחרים שלכם. חשוב מאוד לבצע סקר שוק בכל הפלטפורמות הרלוונטיות, ולהבין מהי רמת הנוכחות וההצלחה של המתחרים שלכם בכל אחת מהן. כך לדוגמא, אם אין אף עסק הדומה לשלכם באפליקציה כמו טיקטוק, פרסום בטיקטוק הוא דווקא ההזדמנות המושלמת לפרוץ בזכות הייחודיות שלכם. (מצד שני, פרסום בטיקטוק מתאים לקהל צעיר יותר, ולכן אם קהל הלקוחות שלכם הוא דווקא מבוגר, פרסום באינסטגרם או בפייסבוק יוכל כנראה להביא לכם הצלחה גדולה יותר.)
בנוסף, בתור עסקים המבוססים באזור הצפון, קחו בחשבון שאתם אולי רחוקים יותר עבור חלק מהאנשים, אך שפרסום באינטרנט יכול לגשר על הפערים האלו שכן האינטרנט נגיש לכולם, ולא משנה מה המרחק שלהם. כמובן שחיפוש בגוגל יניב בדרך כלל את התוצאות הקרובות למיקומו של הלקוח, אבל כאשר מדובר בשיווק ובמשיכת עניין של לקוחות, קידום אתרים הוא אחד הדברים המשמעותיים ביותר כדי להגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאלי של העסק שלכם.
















