מה עושה חבר דירקטוריון?

אנשים רבים חולמים לראות את עצמם מצליחים לכבוש פסגות חדשות ויעדים משמעותיים. זוהי הסיבה שבגינה ישנו רצון להיות דירקטורים בחברות מובילות במשק הישראלי. המחשבה כי חבר דירקטוריון אינו עושה הרבה שגויה מסיודה, תפקידו קריטי וחיוני לתפקוד החברה.

24.10.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה עושה חבר דירקטוריון?

FREEPIK

זוהי הסיבה שבגללה כל מי שחושב להיות דירקטור חייב להכיר את מהות התקפיד על בוריה. כך לא תצאו את עצמכם עושים בחירה שתתחרטו עליה או שאינכם מסוגלים להפיק ממנה את המירב. במאמר הבא נסביר לכם מהו תפקידו של חבר בדירקטוריון, ומה בדיוק הוא עושה במסגרת תפקידו. כך תדעו כי הכנסתם את עצמכם למקום שיאפשר לכם להוציא את מירב הפוטנציאל הטמון בכם. לא מן הנמנע כי תגלו לאחר קריאת המאמר עד כמה משמעותי תפקידו של הדירקטור בתוך החברה.

 

מינוי מנהלים ואנשי צוות בכירים

אחד מהתפקידים העיקריים של חברי דירקטוריון הינו למנות מנהלים ואנשי צוות בכירים בחברה. כל השדרה הניהולית ממונה בצורה כזאת או אחרת על ידי אותם חברי דירקטוריון. רק מנהלים שמונו על ידי הדירקטורים יכולים לאייש את תפקידם בצורה טובה ואפקטיבית. לחברי הדירקטוריון שאינם כפופים לאותם מנהלים יש ראייה רחבה שתביא את העסק למקום חיובי. מן הסתם אף אחד אחר לא יכול להיות במצב בו הוא ימנה את המנהלים שאחראיים עליו.

 

קבלת החלטות פיננסיות

ההתנהלות הפיננסית של העסק היא הפרמטר שיעשה את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון. עסקים שאינם מתנהלים בצורה נכונה במישור הפיננסי, יתקשו לשרוד את השנים הבאות. חבר דירקטוריון אמור להיות זה שמגבש דעה ומקבל החלטות בכל הנוגע לענייניים הפיננסיים. לא לכל חברי הדירקטוריון יש ידע פיננסי, אך את ההחלטות הם אמורים לקבל בהתייעצות עם מומחים בתחום. ההחלטה הסופית נמצאת בידיים של אותם דירקטורים שנבחרו ברוב קולות.

 

התמודדות עם משברים וקונפליקטים

כל עסק עשוי למצוא את עצמו בשלב כזה או אחר מתמודד עם משברים, קונפליקטים ובעיות. חבר דירקטוריון הוא האדם שמוסמך מטעם המנהלים להיות זה שמחליט את ההחלטות האחרונות. קבלת החלטות נכונה היא זאת שאמורה להביא את העסק לחוף מבטחים, ולמנוע מציאות עגומה. לחברי דירקטוריון יש את תמונת המצב המלאה לגבי מה שקורה עם העסק, ואיך נכון לנהל כל משבר באופן אינדיבידואלי.

 

גיבוש מדיניות משפטית

חבר דירקטוריון הוא האדם שעומד בראש הפירמידה, מה שאומר שהמון אחריות נמצאת על כתפיו. אם העסק אינו מתנהל בצורה נכונה במישור המשפטי, לחברי דירקטוריון יש אחריות גדולה. לפיכך גיבוש המדיניות המשפטית של החברה מתבצעת על ידי אותם חברי דירקטוריון שנושאים באחריות. אי אפשר לשאת באחריות כל עוד המדיניות לא תהיה מגובשת על ידי אותם אנשי מקצוע. לדירקטורים יש ידע נרחב, הם מבינים מה נכון לעשות ואיזו מדיניות תתאים לפעילות החברה בכל זמן.

 

תגובות

מומלצים