מחפשים דירה בחיפה? אלו 6 השכונות שכדאי להכיר

העיר חיפה היא אחת הערים המבוקשות בישראל, הן למגורים והן להשקעה. בחיפה ניתן למצוא את החיבור בין מגזרים ותרבויות, חיי לילה ומסחר, מוסדות אקדמיה, תעשייה ומגוון רחב של שכונות, צעירות וותיקות, המביאות כל אחת את הקסם והאופי הייחודיים לה.

28.07.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחפשים דירה בחיפה? אלו 6 השכונות שכדאי להכיר

freepik

 

חיפוש דירה בחיפה למי שלא גדל בעיר ואינו מכיר את השכונות, עשוי להיות מאתגר. פנינו אל משרד המתווכחים בחיפה אגמ נכסים, הפועלת בעיר למעלה משלושה עשורים, וביקשנו ללמוד בעזרת מומחי החברה, אודות השכונות הפופולריות והמבוקשות על ידי הרוכשים בחיפה:

 

קריית חיים

קריית חיים היא שכונת מגורים אשר ממוקמת בחלקה הצפוני של חיפה, והיוותה לאורך שנים ארוכות מועצה מקומית עצמאית, עד לחיבור הטבעי עם העיר חיפה. קריית חיים מספקת את חיי הקהילה והתחושה של יישוב פריפרי ושקט, לצד חיבור למטרופולין ולאורבניות העירונית התוססת של חיפה. קריית חיים שוכנת לאורכה של רצועת החוף החיפאית הצפונית, ומושכת אליה משפחות המבקשות סביבה עירונית לצד אווירה של יישוב קהילתי וקרבה לכלל היתרונות שמציעה העיר חיפה והקריות גם יחד.

 

הדר

שכונת הדר היא אחת השכונות הוותיקות בחיפה, אשר משלבת בין אזורי מגורים בלב אזור המסחר והבילוי של העיר, בין שווקים תוססים וססגוניים בסגנון רטרו, רחובות מסחר מרכזיים ארוכים ומגוון מוקדי תרבות ופנאי. שכונת הדר משמרת מבנים מסורתיים ועתיקים, בניינים משותפים נמוכי קומה ומצויה בשיאה של התחדשות עירונית. שכונת הדר מושכת אליה בעיקר זוגות צעירים ומשקיעים, המבקשים להנות ממיקום מרכזי ונוח ומחירי נדל"ן אטרקטיביים.

 

אחוזה

שכונת האחוזה, הממוקמת בחלקו הגבוה יותר של הר הכרמל, היא שכונה מקומית וותיקה אך יוקרתית,   וכוללת רחובות ארוכים של בתים צמודי קרקע מטופחים, לצד מספר מתחמי דיור מפוארים וחדישים המשקיפים אל רצועת החוף המרהיבה של חופי העיר חיפה. השכונה ידועה כשכונה של בני המעמד הסוציואקונומי הגבוה יותר, ומעניקה סביבה ירוקה ושלווה, המאפשרת לרוכשים ליהנות מנופים יפים, שקט ורמת שירותים אורבניים גבוהה.

 

בת גלים

בת גלים היא שכונה וותיקה במיקום אטרקטיבי ובאווירה נוסטלגית. השכונה ממוקמת ממש על רצועת החוף ובצמוד לטיילת חיפה, קרובה למוקדי תרבות מקומיים דוגמת הגנים הבהאים והרכבל, ומהווה גם אזור תיירות מבוקש. למרות הקרבה לחוף הים וחיי הפנאי והתרבות התוססים בשכונת בת גלים, הדירות באזור נחשבות לזולות, בעיקר בשל ריכוז גבוה של אוכלוסייה וותיקה ובנייה ישנה, שזוכה בשנים האחרונות לנגיעות של התחדשות עירונית.

 

נווה שאנן

שכונת נווה שאנן היא שכונה וותיקה בעלת חזות צעירה וחדישה, כאשר מספר הרחובות הוותיקים שהיוו את בסיס השכונה בעבר זכו למעטפת רחבה של רחובות ופרויקטים, מגדלים רבי קומות ובניינים משותפים, מוסדות חינוך, פארקים ומרכז מסחרי תוסס. שכונת נווה שאנן מהווה אזור ביקוש לזוגות צעירים, כמו גם למשקיעים אשר נהנים מריבוי שוכרים-סטודנטים, המחפשים אחר דירות להשכרה במחירים נוחים ובמיקום נוח בסמיכות למוסדות האקדמיה בעיר, הטכניון ואוניברסיטת חיפה.

 

מרכז הכרמל

מרכז הכרמל הוא הלב הפועם של חיפה, המקום בו נפגשים אמנות, מסחר ותרבות, קהילה מבוססת ומרחבי מגורים הכוללים בעיקר בתים פרטיים צמודי קרקע. שכונת מרכז הכרמל מוקמת לראשו של הר הכרמל, וצופה על העיר כולה, לאורכו של הכרמל מטה, עד לרצועת החוף. השכונה מעניקה חוויית מגורים בעיר אורבנית ותוססת, בקירוב למרכזים מסחריים ומתחמי בילוי, מסעדות וחיי לילה, בלב ריאה ירוקה ומרחבים במראה כפרי.

 

לסיכום, חיפה ידועה באווירה הרב-תרבותית, בנוף הנהדר, באוניברסיטאות ברמה עולמית ובחיי הלילה התוססים שלה, ומהווה מוקד משיכה לתושבים ותיירים כאחד. השכונות המומלצות כוללות את מרכז הכרמל, הידוע בנופים המדהימים ובאורח החיים היוקרתי; המושבה הגרמנית, האהובה על קסמה ההיסטורי; ונווה שאנן, אשר פופולרית בקרב סטודנטים ואנשי מקצוע צעירים. עם זאת, בשל נוף הנדל"ן הדינמי של העיר, לפני שרוכשים דירה בחיפה מומלץ להיעזר במשרד תיווך מקומי לבחירות הדיור המושכלות והיעילות ביותר

 

תגובות

מומלצים