החברים על ארבע הגיעו להרגיע יולדות ברמב"ם

אין דבר יותר חמוד מתינוקות, זו עובדה מוגמרת. אבל הבוקר הגיעה תחרות לא קטנה על תואר "הכי חמודים" ליחידה לרפואת האם והעובר ברמב"ם (הריון בסיכון). ביקור של כלבי שירות טיפוליים ביחידה שמטפלת בנשים המאושפזות עקב מצבי סיכון בהריון, זכה הבוקר לתשומת לב ועניין גדול בקרב ההריוניות שנמצאות ברמב"ם.

14.11.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החברים על ארבע הגיעו להרגיע יולדות ברמב"ם

צילום הקריה הרפואית רמב"ם

 

הכלבים, שעברו בין המאושפזות השונות, הפכו לאטרקציה והסחת דעת מדאגות האשפוז והלחצים שמלווים אותו. "ממש אפשר היה לראות את המוניטורים נרגעים", משחזרת מיכל קרנצלר, מנהלת הסיעוד במערך ההיריון והלידה של רמב"ם, "חלק מהנשים ירדו מהמיטה ללטף את הכלבים, חלק נתנו לכלבים לבוא אליהן. אף אחת לא נותרה אדישה וההשפעה החיובית של הכלבים על הנשים הייתה מיידית ומדהימה. זה ערך חשוב במיוחד, כשמדובר בנשים המאושפזות ביחידה להריון בסיכון וזקוקות לכל כלי שיכול לתת להן שלווה ומרגוע". 

 

 

כלבי שירות טיפוליים מבקרים במחלקות השונות ברמב"ם מהשבוע הראשון למלחמה, כשהם מגיעים במהלך השבוע אל מיטות החיילים, הפצועים שהגיעו מצפון ומדרום ומאושפזים אחרים בבית החולים. 

 

 

היוזמה, שאותה מובילה עידית לייבה, אחות חדר ניתוח ברמב"ם, המשמשת גם כמאמנת כלבים טיפוליים, בתמיכת הנהלת ביה"ח, נעשית בשיתוף עם המרכז להכשרות כלבים טיפולים בקרית טבעון והמרכז הישראלי לכלבי נחייה בבית עובד.

 

תגובות

מומלצים