השוטר גומעה מואשם ברצח השוטרת שני ז"ל

הוגש כתב אישום נגד תמיר ג׳ומעה תושב סולם, בגין רצח בת זוגו לשעבר שני בכר ז״ל, הרוצח והנרצחת שירתו יחד במשטרת עפולה, הם היו זוג עד ששני ביקשה להפסיק את הקשר ואז, ג'ומעה הסיט את רכבו והתנגש ברכב שני, יצא מהרכב וירה בה 5 כדורים וניסה לשים קץ לחייו.

12.02.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השוטר גומעה מואשם ברצח השוטרת שני ז"ל

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תמיר ג׳ומעה (36) תושב סולם, בגין רצח בת זוגו לשעבר שני בכר ז״ל.

 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו״ד מוחמד מולא מפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), ג'ומעה והמנוחה הכירו לפני כעשר שנים, במסגרת שירות במשטרה, ובין השניים התפתח קשר זוגי. ביוני 2023 המנוחה הודיעה לנאשם על רצונה לסיים את הקשר הזוגי. ג'ומעה לא קיבל את החלטת המנוחה וניסה להשפיע עליה תוך שהוא מגיע אליה לעבודה ולבית, שולח מתנות ומכתבים ואף מודיע לה שהוא יפגע בעצמו אם לא תחזור מהחלטתה. המנוחה לא חזרה בה מהחלטתה למרות ניסיונותיו המנוחה לא חזרה בה מהחלטתה לאור האמור תכנן ג'ומעה לירות במנוחה ואז לירות בעצמו.

 

ביום 09/01/2024, הגיע ג'ומעה לקיבוץ שומרת המתין שהמנוחה תצא ממקום עבודתה והחל לעקוב אחריה. המנוחה הבחינה ברכבו של ג'ומעה נבהלה, התקשרה למוקד 100 של משטרת ישראל, מסרה כי הנאשם רודף אחריה וביקשה התערבות וסיוע של המשטרה. בעודה משוחחת עם המשטרה ישראל, ניסתה המנוחה להימלט אז הסיט ג'ומעה את רכבו והתנגש ברכב המנוחה, כתוצאה מהפגיעה נלכדה המנוחה במושב הנהג.

 

לאחר ההתנגשות יצא ג'ומעה מרכבו, כשהוא נושא אקדח שהביא עמו, רץ לכיוון רכב המנוחה, שלף את האקדח וירה לעברה חמש יריות מטווח קצר. מיד לאחר מכן, הצמיד את הקנה של האקדח לסנטרו, וירה יריה אחת. בעקבות הירי נגרם מותה של המנוחה במקום. הנאשם טופל על ידי פרמדיקים שהוזעקו למקום, והובהל למרכז הרפואי לגליל, הנאשם עבר ניתוח אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם עד ליום 15/01/2024.

 

 

כתב האישום מייחס לנאשם רצח בנסיבות מחמירות ועבירות בנשק. בבית המשפט המחוזי בחיפה המאשימה: מדינת ישראל באמצעות פרקליטות מחוז חיפה פלילי

- נ ג ד -

 

הנאשם: תמיר בן מוסא ג'ומעה סולם במעצר מיום 09/01/2024 ובעת הגשת כתב האישום(

 

כתב אישום

 

הנאשם מואשם בזה כדלקמן: העובדות:
 

1 שני בכר ז"ל להלן:"המנוח ה", ילידת ,1992 התגוררה לפני מותה בבית משפחתה במושב נתיב השיירה, יחד עם הוריה ואחיותיה, ועבדה בעסק לעיצוב אופנה שנמצא בקיבוץ שומרת להלן: "העבודה".

 

2 בין השנים -2010 2012 שירתו המנוחה והנאשם שירות חובה במשטרת ישראל. במסגרת שירותם, התפתח בין הנאשם לבין המנוחה קשר זוגי )להלן: "הקשר הזוגי".

 

3 בחודש ,06/2023 במועד מדויק שאינו ידוע למאשימה, הודיעה המנוחה לנאשם על רצונה לסיים את הקשר הזוגי.

 

4 הנאשם לא השלים עם החלטתה של המנוחה לסיים את הקשר הזוגי, ובתקופה שלאחר מכן הוא פעל באמצעים שונים כדי להניא את המנוחה מהחלטתה. הנאשם הגיע למקום עבודתה של המנוחה בניגוד לרצונה על מנת לפגוש אותה, שלח לה מתנות בניגוד לרצונה, שלח לה מכתבים בהם כתב כי הוא לא מסוגל לחשוב על כך שתהיה עם גבר אחר וכי הוא מבקש ממנה להמשיך את הקשר הזוגי; הגיע לבית המנוחה ללא תיאום עמה ובניגוד לרצונה; שלח למנוחה מסרים לפיהם אם הקשר הזוגי יסתיים הוא יפגע בעצמו או יעשה תאונה קשה; שלח למנוחה הודעות רבות בהן ביקש ממנה לשנות החלטתה לסיים את הקשר הזוגי. חרף מאמציו ו ניסיונותיו של הנאשם לגרום למנוחה לחזור בה מהחלטתה, המנוחה לא שינתה את החלטתה לסיים את הקשר הזוגי. על רקע זה, החליט הנאשם ותכנן לירות במנוחה ולגרום למות ה, ולאחר מכן לירות בעצמו להלן: "ההחלטה".

 

5 לצורך הוצאת ההחלטה לפועל, הצטייד הנאשם באקדח חצי אוטומטי מסוג גלוק קליבר 9 מ"מ פאראבלום להלן: "האקדח". האקדח הוא כלי שסוגל לירות כדור או קליע שבכוחם להמית אדם. כן הצטייד הנאשם במחסנית תואמת לאקדח להלן: "המחסנית" ובכדורים תואמים )להלן: "הכדורים". המחסנית והכדורים הם אביזר ותחמושת לנשק.

 

הנאשם החזיק בנשק, במחסנית ובכדורים ללא רשות על פי דין.
 

 

6 ביום 09/01/2024 בסמוך לשעה 13:04 הגיע הנאשם באמצעות רכב מסוג פורד הנושא לוחית זיהוי עם מספר ... להלן: "רכב הפורד", כשהוא נושא ומוביל, ללא רשות על פי דין את האקדח, אל קיבוץ שומרת והמתין לצאת המנוחה ממקום עבודתה. האקדח היה טעון במחסנית ובתוכה לכל הפחות 12 כדורים.

 

7 בסמוך לשעה 15:00 יצאה המנוחה מהעבודה, ונסעה מהמקום ברכב מסוג הונדה הנו שא לוחית רישוי עם מספר .להלן: "רכב ההונדה". בסמוך לשעה 15:03 נהגה המנוחה ברכב ההונדה מכיוון שער היציאה מקיבוץ שומרת לכיוון כביש מספר 4 )להלן: "הכביש", בהגיעה לכביש, פנתה המנוחה לימין לכיוון צפון. הנאשם עקב אחריה כשהוא נוהג ברכב הפורד ונושא ומוביל עמו את האקדח הטעון, במטרה להוציא לפועל את ההחלטה.

 

8 המנוחה נסעה ברכב ההונדה בנתיב השמאלי בכביש מכיוון דרום לכיוון צפון, כשהנאשם נוסע אחריה ברכב הפורד. הנאשם נהג ברכב הפורד במהירות גבוהה ובמרחק קצר מרכב ההונדה.

 

9 המנוחה הבחינה ברכב הפורד ובנאשם שדלק אחריה ובשעה 15:08 התקשרה למוקד 100 של משטרת ישראל, כשהיא מבוהלת, מסרה כי הנאשם רודף אחריה ברכב הפורד, שהוא קרוב אליה מאד, וביקשה התערבות וסיוע של המשטרה.

 

10 בסמוך לשעה ,15:09 כשהמנוחה נהגה בהונדה בסמוך לקילומטר 236 בכביש, בעודה משוחחת עם מוקד 100 של משטרת ישראל ומבקשת סיוע, ניסתה המנוחה להימלט מפני המנוח שנסע אחריה ברכב הפורד במהירות גבוהה, ו הסיטה את רכב ההונדה מהנתיב השמאלי לנתיב האמצעי בכביש. באותה עת, הסיט הנאשם את רכב הפורד מהנתיב השמאלי בכביש, לנתיב הימני בכביש, והגביר את מהירות נסיעתו. מיד לאחר מכן, ועל מנת שיוכל לממש את ההחלטה, הסיט הנאשם את רכב הפורד לשמאל, והתנגש באמצעות דופן שמאלי בסמוך לפינה קדמית של רכב הפורד, בדופן ימין סמוך לגלגל אחורי ימני של רכב ההונדה )להלן: "ההתנגשות".

 

11 כתוצאה מההתנגשות איבדה המנוחה שליטה על רכב ההונדה. רכב ההונדה הסתובב עם כיוון השעון ונזרק לימין. לאחר מכן פגע רכב ההונדה עם חזיתו ודופן שמאלי במעקה בטיחות מברזל. לאחר הפגיעה במעקה, הסתובב רכב ההונדה נגד כיוון השעון ונעצר כאשר חזיתו לכיוון צפון מערב. כריות האוויר ברכב ההונדה נפתחו, והמנוחה נלכדה במושב הנהג ברכב ההונדה.

 

12 הנאשם עצר את רכב הפורד בסמוך למעקה הברזל מימין, במרחק של כ35 מטרים מרכב ההונדה. מיד לאחר מכן הנאשם יצא מרכב הפורד, כשהוא נושא את האקדח, ורץ לכיוון רכב ההונדה. בהגיעו לרכב ההונדה, פתח הנאשם את דלת הנוסע הקדמי מימין, שלף את האקדח, הכניס את פלג גופו העליון לתוך רכב ההונדה, וירה לעבר המנוחה מהאקדח ממרחק קצר מאד, חמש יריות, בכוונה לגרום למותה.

 

13 מיד לאחר מכן, הוציא הנאשם את פלג גופו העליון מרכב ההונדה, נעמד ליד רכב ההונדה, הצמיד את הקנה של האקדח לסנטרו, וירה יריה אחת. מיד לאחר הירי, נפל הנאשם על הכביש.

 

14 ארבעה כדורים שירה הנאשם לעבר המנוחה פגעו בפניה ובצווארה של המנוחה. בעקבות הירי נגרם מותה של המנוחה במקום. פרמדיקים שהוזעקו למקום ביצעו במנוחה פעולות החייאה שלא צלחו. המנוחה הובהלה למרכז הרפואי לגליל, כשהי א ללא רוח חיים.

 

15 מותה של המנוחה נגרם כתוצאה ממעשי ו של הנאשם, בשל הלם לבבי בעקבות מעברי קליעים בלב, ייתכן בשילוב עם הלם תת- נפחי. כן נגרמו למנוחה פגיעה בעמוד השדרה הצווארי, עם שברי עצם וחשד לפגיעה בחוט השדרה - שיכולה להיות קטלנית בפני עצמה ולא ניתן לשלול שנגרם למנוחה גם הלם נוירוגני שתרם למוות.

 

16 הנאשם טופל על ידי פרמדיקים שהוזעקו למקום, והובהל למרכז הרפואי לגליל, שם אובחן אצלו פצע ירי מתחת לסנטר כניסת קליע, פצע ירי משמאל לעין שמאלית יציאת קליע, דימום בחלל הפה עם קרישים, שברי שיניים, פרגמנט לסת תחתונה לא יציב, ושברים בעצמות הפנים כולל ארובת עין. הנאשם עבר ניתוח לרוויזיה של הפצעים, אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם עד ליום .15/01/2024 הנאשם שוחרר מהמרכז הרפואי
לגליל ביום .18/01/2024

 

17 במעשיו המתוארים לעיל: א. גרם הנאשם בכוונה למות ה של המנוחה, לאחר תכנון ו הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית.

 

ב. נשא הנאשם והוביל נשק, שסוגל לירות כדור שבכוחו להמית אדם, אביזר לנשק ותחמושת לנשק, בלא רשות על פי דין.

 

הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם:1 רצח בנסיבות מחמירות עבירה לפי סעיף 301א)א()1( לחוק העונשין, התשל"ז .1977

 

2 עבירות בנשק נשיאה והובלה עבירה לפי סעיף וסעיף 144ב' רישא וסיפא לחוק העונשין, התשל"ז.1977- עדי התביעה מוחמד מולא, עו"ד סגן בכיר א' בפרקליטות מחוז חיפה פלילי פל"א 1341/2024 יל"פ אשר משטרת ישראל חיפה, כ"ז שבט תשפ"ד 06 פברואר 2024

 

תגובות

מומלצים