קבוצת Turbo racing הרכב המשופר הולכת להפגין
הרכב המשופר בישראל נתקל בקשיים של אכיפה מצד המשטרה, בגלל תקנה 380 שחוסמת שיפור ברכבים לצורך תחביב, אותם נהגים של הרכבים המשופרים סופגים דוחות כספיים כבדים, חברי הקבוצה מבקשים שיבנה מסלול לרכב המשופר ושהמחוקק יתערב, בקרוב תיערך הפגנה בצפון.
רכב משופר ותקנה 380
מספר חברים מקבוצת Turbo racing הצעירים, עודי ג'רושי , איימן חסין , עומרי חסון , איליא אליתים , ליית' אבו עלי ואחרים, אוהבי הרכב המשופר מוכנים לעבוד יום ולילה, העיקר להעניק שיפורים לרכב בו נוהגים כתחביב.
מהר מאוד בעלי הרכב המשופר הבינו שהם צפויים לקנסות והורדות רכבים מהכביש לפי החוק, ולשם כך בשנה האחרונה הם פועלים יחד עם כל מני פוליטיקאיים, לתקן את תקנה 380 לתקנות התעבורה, נקבע כי לא ישנה אדם מבנהו של רכב, אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי.
התקנה הזאת קובעת למעשה, כי אין לשנות או להתקין מערכת שיפורים ברכב ללא אישור כתוב של משרד התחבורה, החוק מדבר על כל שינוי שהוא במערכות הרכב, במנוע הרכב, בתוכנה, בגלגלים, במושבים, בחגורות הבטיחות, במערכת ההיגוי, כל שינוי כזה או אחר שנעשה ברכב צריך לעבור בדיקה ובחינה ע"י משרד התחבורה, ולאחר שהוא נרשם ברישיון הרכב מותר לנסוע בו.
בשבוע האחרון, חברי הקבוצה נפגשו באזור העיר נשר לתצוגת רכבים, שם הם החליטו לקיים הפגנת מחאה בחודש אפריל שתיערך באזור הצפון, כדי להמחיש לשלטונות החוק את המצוקה בה נמצאים בעלי הרכב המשופר ובעיקר להעלות את הבעיה של התקנה 380, שגורמת מכשולים רבים לבעלי הרכב המשופר.
תחביב הרכב המשופר והויכוח עם שלטונות החוק, בשנים האחרונות יותר צעירים חולמים להיות בעלים לרכב משופר, או שותפים בקבוצות הרכבים, חריקת הצמיגים ורעש האגזוז נעימים לאוזני הצעירים אוהבי הרכב המשופר, אלו הם צעירים שמגיעים מהכפרים הערביים בצפון.
רכב משופר הוא תחביב שעולה המון כסף, צעירים שהולכים למוסכים עם רכב שעולה 30 אלף ש"ח לדוגמה והופכים אותו לרכב עם שיפורים בעלות מאה אלף ש"ח, בשנים האחרונות מספר הרכבים המשופרים בישראל עלה במימדים שקשה לשלטונות האכיפה להילחם בתקנה.
הצעירים שאוהבים את הרכב המשופר מוכנים לעבוד קשה כדי לאסוף כסף ולהשקיע ברכב ומנסים לשדר שהם לא גורמים בעיה לאף גורם ולא לסביבה ושהתחביב שלהם הוא טוב ולא רעשני.

















