המאזן הדמוגראפי בין היהודים לפלשתינאים מתחיל להתהפך

הילודה בציבור היהודי אוטוטו תהיה גבוהה מהילודה בציבור הפלשתינאי. התחזיות השחורות על רוב פלשתינאי בין הים לירדן מתנפצות. שנים הפחידו אותנו שהמאזן הדמוגרפי עם הפלשתינאים פועל לרעתנו. שזה הסוף של רוב יהודי במדינת ישראל ועוד.

25.01.2014 מאת: ערן רולס
המאזן הדמוגראפי בין היהודים לפלשתינאים מתחיל להתהפך

מסתבר שהאם היהודיה הכינה הפתעה גדולה. מחקר חדש ומעניין מאד לגבי המאזן הדמוגרפי בינינו לבין הפלשניתאים, מוכיח בדיוק את ההפך. הספר המרתק "ציביליזציות גוועות" מאת דיויד גולדמן מספק תמונה רחבה על התופעה.

הכותב הנו אנליסט ומנהל פעילות אמריקאית של בנק השקעות, כלכלן שחוקר מגמות כלכליות מקרו של אוכלוסיות העולם, טוען שהציוויליזציה האירופאית והאיסלם נמצאים בתהליך מואץ של  גוויעה כתוצאה מהמפגש עם המודרנה הבאה לידי ביטוי בירידה דרסטית בילודה עד כדי מיעוט הדורות.

בעוד שהצביליזציה באירופה הגיעה למצב הזה בתוך מספר דורות, האיסלם סגר את הפער תוך דור אחד כשהיום הנתונים על הירידה בילודה בארצות מוסלמיות דרמטיים. האם האירנית הממוצעת יולדת היום  1.7 ילדים בעוד שלה יש 6-7 אחים. בסעודיה 2.2 ילדים לאם, במצרים 3 ילדים לאם, בתורכיה ארדואן חוזה את חורבן האומה התורכית בשנת 2037 עקב ירידה בילודה חרף מלחמת חורמה של השילטונות להגברת הילודה.

מנהיגים מוסלמים מודעים ונלחמים בעל מעודם בתופעה ללא הועיל. הדור הנוכחי מסרב להגביר את הילודה ורוצה איכות חיים. החברה הפלשתינאית לא חמקה מהתופעה הכלל איסלמית הזאת. שיעור הילודה בקרב הפלשתינאים ירד בצורה דרמתית מתשעה ילדים לאם בשנת 1967 לקרוב לשלושה ילדים כיום.  האוכלוסיה היהודית מתנהגת הפוך לחלוטין.

גולדמן כותב במחקרו כי התרבות היהודית הישראלית  מיטיבה להתמודד עם המודרנה ובניגוד לרוב הציביליזציות בעולם עולה הילודה גם בקרב הציבור החילוני בישראל. נקודת ההנחה של הציבור בישראל כי הזמן פועל לרעתנו מבחינה דמוגרפית מול הפלשתינאים שגוייה ואף הפוכה. כיום מגמת הגידול בציבור היהודי בעליה ואילו בציבור הפלשתינאי בירידה דרמטית. ממליץ מאד לקרוא את הספר הנמצא בחנויות הספרים.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי בגעש.

תגובות

מומלצים