שוטר לשעבר הורשע בעבירה של מעשה מגונה תוך ניצול יחסי השגחה

בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע שוטר סיור לשעבר בתחנת ראש העין בעקבות ביצוע מעשה מגונה בקטינה שהתלוותה אליו לסיור בניידת המשטרה שלו.

29.04.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שוטר לשעבר הורשע בעבירה של מעשה מגונה תוך ניצול יחסי השגחה


בשנת 2008, בזמן שהייתה נפגעת העבירה נערה כבת 14, התקשר הנאשם לאמה, איתה הייתה לו היכרות מוקדמת, והציע לאסוף את הנערה כדי שתתלווה אליו לסיור בניידת, בעת שהוא במשמרת. האם השיבה בחיוב, והנאשם אסף את הנערה מביתה.

במהלך הלילה נקרא הנאשם במסגרת תפקידו למספר מוקדי רעש, כשהנערה מתלווה אליו. בין היתר, נסע הנאשם לקיבוץ עינת, ועצר את הניידת בשטח הקיבוץ, באזור פתוח וחשוך. הוא פנה לנערה והציע לה לנהוג בניידת והיא השיבה בחיוב. הנאשם לא פינה את מושב הנהג אלא הזיזו לאחור, התיישב בסמוך למשענת והזמין את הנערה לשבת בין רגליו ולנהוג. הנערה, שחשה מבולבלת מהסיטואציה, נהגה כך כדקה, ואז פנתה לנאשם ואמרה לו שהיא אינה מעוניינת להמשיך לנהוג וחזרה לשבת במושב שליד הנהג.

זמן קצר לאחר מכן הסתובב הנאשם אל הנערה, אחז בידה והביט בה. הנערה שאלה את הנאשם מספר שאלות על ילדיו, אך הוא התחמק, וכעבור מספר שניות החל ללטפה בפניה, נישק אותה על שפתיה, נגע בשיערה, בצווארה, בבית החזה שלה ובירכיה. לאחר זמן קצר חדל ממעשיו והסיע אותה חזרה לביתה.

כשבע שנים לאחר האירוע, אזרה הצעירה אומץ לספר לאימה על שארע לה, ואימה הגישה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע את הנאשם, וקבע בין היתר כי: "כשהיא תחת השגחתו ביצע בה את המעשים המיניים עליהם העידה, תוך שהוא עוצם את עיניו ומתעלם במפגיע ובאנוכיות משאלת הסכמתה למעשים"

עו"ד ליאורה נהון וקרן לביא מצוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים שמנהלות את התיק אמרו: "יש בהכרעת הדין שניתנה עשיית צדק עם הצעירה שחשפה בגילוי לב אמיץ, בחלוף שנים רבות, את הפגיעה המינית שעברה, ועל כך אנו מבקשות לחזק את ידה. מעשים כגון אלו של הנאשם, שנעשים כלפי קטינות וקטינים הינם חמורים, ומשנה חומרה נודעת למעשים כאלו מקום בו הם נעשים בחסות תפקידו של הנאשם כשוטר, תוך ניצול מעמדו, וניצול האמון שנתנו בו הנערה ואימה שישגיח עליה. מח"ש תמשיך לפעול בנחישות בחשיפת עבירות וטיפול בהן, וכן בהשמעת קולם של נפגעים ונפגעות בבית המשפט".

 

תגובות

מומלצים