מלחמתם של ראדי מודי ויאסר להשגת הנחה במס

הסיפור של הרשויות הדרוזיות בצפון הוא מורכב וצריך לתת את הדעת על מה שהוחלט, עו"ד ראדי נגם ראש מועצת בית ג'אן ומודי סעד ראש מועצת ינוח גת ויאסר גדבאן ראש מועצת כסרא סמיע, ישובים שנמצאים לא רחוק מגבול לבנון לא זכו להטבת מס, השלושה במסע מרתוני לשכנע את ועדת הכספים לקבל הטבות.

14.11.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מלחמתם של ראדי מודי ויאסר להשגת הנחה במס

 

ראשי המועצות הדרוזיות עו"ד ראדי נגם, מודי סעד ויאסר גדבאן נלחמים מול ועדת הכספים של הכנסת, להיכלל ברשימת הישובים בקו העימות, דבר שיקנה להם הנחה במס 12%, ופיצוי לעסקים בעת המלחמה, עד כה רק הישוב חורפיש נכלל ברשימת הישובים בקו העימות.

 

ראשי המועצות הדרוזיות דואגים להזכיר לכולם שהעסקים בישובים נפגעו כמו העסקים בכל הארץ ורבים מהעובדים שעבדו מחוץ לכפרים נמצאים כרגע בבתים מאחר ומפעלים ומקומות עבודה נסגרו בעקבות המלחמה.

 

יאנוח גת הוכרזה כמועצה מקומית ב1990,  לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון לסוף מאי 2022, מתגוררים בכפרים יאנוח-ג'ת 6,882 תושבים. האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של ‎1.1%‏ , ליאנוח-ג'ת דירוג של 4 מתוך 10, במדד חברתי-כלכלי.

בשנים האחרונות המצב הכלכלי היה יחסית טוב מישובים דרוזים אחרים, בחודשים האחרונים נרשמה ירידה במצב הכלכלי, 10% מהתושבים חייבים בהוצל"פ, יותר נכים ואוכלוסייה מתבגרת.

 

 

הכפר בית ג'ן שבגליל העליון מונה 12,699 תושבים, מתוכם כ 30% ילדים עד גיל 18, רוב העובדים הם שכירים ו-11.3% הם עצמאיים, האבטלה באחוזים גבוהים, 517 תושבים מקבלים קצבת נכות, 14% מכלל התושבים בכפר חייבים בהוצאה  לפועל.

 

 

הכפרים כסרא וסמיע במרכז הגליל העליון ממערב לפקיעין על כביש 854, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מתגוררים בכסרא-סמיע 9,337 תושבים, מקום 182 בדירוג רשויות מקומיות בישראל. האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של ‎1.4%‏. הכפרים כסרא סמיע נמצאים בדירוג 3 במדד החברתי כלכלי.

13% מכלל התושבים בכסרא סמיע חייבים בהוצאה לפועל, נתון גבוה ביחס למספר התושבים.

 

 

תגובות

1. يوسف عامر לפני 9 חודשים
ليس للنشر فقط لتصليح الخطء

מומלצים