איך בונים נבחרת שתגיע למונדיאל

הספורט הלאומי שלנו זה כדורגל, כבר טונה של שנים, ועדיין אנחנו לא מצליחים להגיע למונדיאל? שאלתם את עצמכם פעם ברצינות או שמספיק לכם כל פעם התירוצים של כמעט, ואם לא היינו ככה וככה אז היינו מצליחים.

25.12.2013 מאת: אשר דוגרי
איך בונים נבחרת שתגיע למונדיאל

שלום לכל מי שטורח לקרוא את מה שאני כותב כאן. לי קוראים אשר. נעים מאד. בתחנה קוראים לי "אשר דוגרי". למה אני, מה שנקרא, בנ'אדם שחושב ישר ומדבר דוגרי. בלי לסנן. מהלב.  אני לא איזה גנרל או פוליטיקאי משופשף, אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

יש דברים שאתה יודע מילדות וגם מזה שאתה מסתובב בחברה. מכיר אנשים. למשל שפרסים ובוכרים הם סוחרים טובים. נכון יש יוצאים מהכלל אבל באוסול זה ככה. רובם יש להם את הגן הזה של המסחר. כמו עיראקים עם מספרים, כמו תימנים עם קמצנות, כמו ייקים עם התנשאות, וכמו מרוקאים עם פתיל קצר. אתם יכולים לקרוא לי גזען או להגיד שאני פרימיטיבי אבל לא משנה מה תגידו עליי- המציאות נשארת כמו שהיא, והדברים בגדול הם ככה כמו שאמרתי.

עכשיו למה אני אומר את זה? בגלל שבאה לי מחשבה על כדורגל. על הנבחרת של ישראל. למה הספורט הלאומי שלנו זה כדורגל, כבר טונה של שנים, ועדיין אנחנו לא מצליחים להגיע למונדיאל?

שאלתם את עצמכם פעם ברצינות או שמספיק לכם כל פעם התירוצים של כמעט, ואם לא היינו ככה וככה אז היינו מצליחים, ולהחליף מאמן, ולהתחיל לקוות לעוד קמפיין, אבל בסוף תמיד אנחנו לא שמה, ומדינות כמו איסלנד או אנא עארף רומניה או קוריאה הצפונית כן.

והגעתי למסקנה שזה קשור לעדה. כן כן. כשהנבחרת נשלטה על ידי שפיגלר שפיגל רוזן פייגנבוים שווגר וולך רומנו קרקו נוסובסקי וגם המאמן שפר- כולם אשכנזים- אז הגענו. עובדה שזה עבד.

עכשיו כשהכדורגל שלנו עבר לידיים של עדות המזרח, ואני מדבר על ההנהלה ההורים השחקנים האוהדים וכל ההווי של הכדורגל, למרות שיש יוצאים מן הכלל, אנחנו לא מגיעים.

אז נכון, הכדורגל בארץ השתפר לאללה מאז שנות השבעים וכל הזמן משתפר. בכושר, באימונים, בתנאים, במקצועיות, כל הזמן עולה דרגה, אבל הפער מהעולם, שמשתפר יותר מהר מאיתנו, לא רק שלא נהיה קטן אלא גדל. וזה בגלל שאשכנזים כבר לא שולטים בספורט הזה. לא בקהל, לא בניהול, לא באימון וגם לא במגרש.

אשכנזים יש להם משמעת. יותר מלעדות צפון אפריקה. אשכנזים לא צועקים ולא יורקים ולא מאיימים על המאמן של הילד שייתן לו לשחק. אשכנזים ממושמעים יותר. בגנים. בחינוך. גם המבנה גוף האירופאי באופן כללי יותר בנוי לכדורגל ויותר גבוה ומוצק מהמבנה הצפון אפריקאי. תסתכלו על כדורגל עולמי ותראו מי הכי שולטים. אירופה או צפון אפריקה. הבנתם?

צריך לאתר פה ילדים כבר בבית ספר היסודי, כאלו עם נתונים טובים. חזקים. בנויים. חכמים. יצירתיים. ספורטאים טובים. ילדים שיודעים גם לקבל משמעת.

גדל פה דור של כדורגלנים שההורים שלחו לחוגי כדורגל ולקבוצות, בדרך כלל מתוך מחשבות על כסף ופרסום, וזה צריך להיות הפוך. הכדורגל צריך לבוא ולאתר את הילדים שנכונים בשבילו. ככה בונים כדורגל ככה בונים קבוצות ככה בונים ליגה וככה בונים נבחרת.

אני אולי לא מאמן גדול ולא פרשן כדורגל אבל לא צריך להיות גאון כדי להבין מה פה בעצם לא עובד. צריך רק קצת אומץ להגיד את זה, כי להרבה אנשים שרואים בדיוק את מה שאני רואה וגם אומרים לי את זה בנסיעות, לא נעים להגיד דברים כאלו שלא יחשבו שהם גזענים חס וחלילה, למרות שמה לעשות ?זאת האמת!
בדוגרי לא ככה? 

תגובות

1. רפי חדד לפני 10 שנים
אתה צודק אבל ...

מומלצים