עימותים בכפרי הגולן בעקבות הקמת הטורבינות

כל מי שנוסע בעמק הבנטל יכול להבחין במאות הטורבינות שפוזרו על שטח ענק, עכשיו כשבא תורו של מימוש הסכם בעלי הקרקעות הדרוזים עם חברת אנרג'יקס שאישרה הממשלה, אירעה היום תקרית אלימה בה נפצעו שוטרים ונעצרו תושבים.​​​​​​​

09.12.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עימותים בכפרי הגולן בעקבות הקמת הטורבינות

 

אנרג'יקס-אנרגיות מתחדשות בע"מ, וחברת אר"ן, הקימו את מיזם טורבינות הרוח באזור עמק הבכא.

החברות שכרו אדמות פרטיות של תושבים מרמת הגולן, להקמת טורבינות בגובה מעל 200 מטר, שבעלי האדמות השכנות לא ידעו על המיזם, וכאשר הם נחשפו לתכנית, הם התקוממו ויצאו למאבק משותף. שבעקבותיו 25 תושבים אשר חתמו הסכם עם חברות המיזם, שלחו באמצעות עורכי דין בקשות לביטול העסקה, נשאר בעל אדמה אחד שלא חתם.

מאז שהחלו העבודות בשטח לפני מספר חודשים הוקמו מאות טורבינות באזור עמק הבכא, ונשארו הטורבינות שצריכות לקום באדמות הדרוזים שכבר חתמו על הסכם וחזרו בהם אחרי זה בלחצים של התושבים בכפרי הגולן.

מיום ראשון 6.12.20 בצפון רמת הגולן , בהתאם להחלטה שהתקבלה ע"י רשויות המדינה, החלו בפעילות להקמת הטורבינות ע"י החברה שרכשה את זכותיה כחוק מבעלי הקרקע. 

בעקבות מידע שהתקבל במשטרה כי תושבים המתנגדים להקמת הטורבינות באזור ינסו לפגוע בעובדים ובפעילות החברה הגיעו למקום כוחות משטרה ופעלו במטרה לשמור על החוק ועל הסדר הציבורי. 

פעילות החברה ביום ראשון ושני עברה בשלום ללא הפרות סדר, אך היום לקראת סיום העבודות הגיעו למקום כ- 300 תושבים והפרו את הסדר תוך כדי שהם מיידים אבנים ומנסים להגיע ולפגוע בעובדי החברה ובציוד החברה במקום.

כוחות המשטרה שהיו במקום נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור ההמון, 4 שוטרים נפצעו, 8 מתפרעים נעצרו, 10 מתפרעים פונו לקבלת טיפול רפואי ומעצרם יבחן בהמשך. עובדי החברה לא נפגעו, והעבודות בשטח הסתיימו כמתוכנן.

משטרת ישראל לא תאפשר הפרות סדר והתנהלות אלימה כנגד פעילויות שהוסדרו בחוק ותדאג למיצוי מלוא חומרת הדין עם המתפרעים.
 

עוד בנושא

"הקמת חוות הטורבינות בגולן בעיצומה"

"מעל שמונים אחוז מתושבי הגולן מאמינים שלא יקומו טורבינות"

"טורבינות הרוח הביאו להשבתת מערכת החינוך בכפרי הדרוזים בגולן"

"שביתה כללית כוללת החינוך בכפרי הדרוזים בגולן"

 

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

6. עספאוי לפני 3 שנים
למספר 3 אתה עם שכל יעני?
5. ל דרוזי את שטוף מוח לפני 3 שנים
לך תשכיל קצת בחוכמה של החיים לא כסף
4. מייל לפני 3 שנים
למס' 3
3. דרוזי לפני 3 שנים
למה אתם מתנהגים כך
2. מצחיק לפני 3 שנים
جاي يا غلمان
1. سرقه في اسم التطور לפני 3 שנים
الغرب بس للدمار

מומלצים